Alla inlägg under augusti 2014

Av Jennica - 25 augusti 2014 11:06

Igår kväll så orkade vi inte laga någon mat så vi tog och gjorde lite vitlöksbaguetter bara.
Idag är det en ny dag och en ny vecka. Tjejerna kommer hem idag men ja får inte träffa dem förens imorgon. Tråkigt nog. Fundera på om ja ska göra iordning mig och sticka och hämta tjejernas kläder. Efter det måste jag väl äta lite kanske. Skulle ha börjat klockan 3 idag men istället blev det 1. Funkar ju det också.
Pusspåer

Av Jennica - 24 augusti 2014 22:44

Eftersom vi inte har någon serie kvar att kolla på nu längre så fick det bli en film. F hade aldrig sett 21 jump Street innan så de fick bli den. Ja vill så gärna se tvåan men då måste han ju ha sett 1:an först.
Vi hade supermmysigt hemma hos mamma. Plockade lite, snackade lite, åt god mat och snackade lite till. Sedan blev de en vända till affären. Vi tänkte att vi skulle spela bingolotto eftersom de va premiär på de idag men när vi väl hade köpt dem och kommit hem så insåg vi att vi inte hade rätt kanal. Suuuug.

Lille Spike myser i soffan/f]

Såhär blev F's däck.
Lite coola detaljer.

Av Jennica - 24 augusti 2014 11:25

Idag är det söndag och jag är faktiskt ledig idag med. Igår va ju bara fuskledig ;) Ska snart väcka min karl och sedan ska vi åka hem till mamma, hon behöver lite flyttlådor för tiden går snabbt nu tills det att hon flyttar. Får väl hjälpa henne och packa lite skit också. I gengäld så bjuder hon på middag. Ja är jättesugen på fransyska men det är de inte säker de blir. Beror lite på vad dem har i butikerna i den hålan. Men hon sa antingen det är kalops så det kan ja väl stå ut med ;) Sedan efter det blir väl och åka hem o städa. Tjejerna kommer ju hem imorgon igen. Är så glad att deras föräldrar samarbete funkar någorlunda bra nu. Va faktiskt där igår och hälsade på. Superkul. Fick till och med receptet till en smörgåstårta som F tycker om så kanske får ställa sig och göra den någon dag.

Coola Nea med pappas
keps och glajjor <3

Av Jennica - 23 augusti 2014 15:32

F skulle fixa lite på sin bil. Inte så intresserad egentligen utan hänger bara med för att ja älskar honom. För mig blir de istället att blogga och spela lite småspel. Vi hade tänkt att gå på bio idag eftersom ja lovat mamma och köra hem henne och hennes kollegor ikväll, tänkte att de skulle passa bra men dem hade inte tänkt att vara där såpass länge som till 11. Får bli lite lövbiff med kroketter och någon film. Ju har ja bara 2 avsnitt kvar på SoA så de kan man ju inte roa sig med länge till.

Mr noggrann

Av Jennica - 23 augusti 2014 09:28

Jahopp, då fick vi hit Spike igår. Det är Bävern hund, men eftersom att han är ett kräk och har nu åkt till Spanien så fick vi passa Spike. Det kommer säkert gå jättebra, är bara lite rädd att Ebba inte kommer tycka det är så roligt alla gånger eftersom hon ofta blir rädd för hundar. Men hon har börjat ändra det så hoppas att det kommer gå bra. Det enda är att ibland så kommer dem (främst Ebba) in och lägger sig hos oss tidigt på morgon och vi låter hunden sova i sängen då han är van vid det. Men det ska säkert gå bra. Idag fick ja ledigt eftersom ja har superfina kollegor som hellre vill jobba. Ja har kommit på mig själv att just nu tycker ja att det är lite tråkigt att jobba. Men det funkar det också. Den perioden är nog snart över igen.
Nu är det bara att vänta till F kommer upp och sedan ska han skälla lite på Bentz bil som gav hon fel färg till bilen, trots att han lovade och svor att det bara fanns en färg till den bilen så det kan inte bara fel. Får se om ja blir kvar i affären eller ifall ja går ut och sätter mig i bilen :)

Av Jennica - 21 augusti 2014 16:24

När vi flyttade in i denna lägenheten så märkte vi att det va något fel på vår fläkt. Timeren lät men åkte aldrig tillbaka som den ska göra. När man flyttar in i en Hfab lägenhet så har man 8 dagar på sig att anmäla ifall det är något fel som man vill rappotera. Detta gjorde ja och därbland fanns även felet på fläkten. Det tog inte så många dagar innan dem kom och tittade på den och konstanterade att jo, det va något fel på den. De skulle beställa en ny men efter ca 2 månader så tröttnade jag på att vänta. Sagt och gjort så ringde jag till den för ca 2 veckor sedan och det skulle dem självklart fixa och eftersom ja fått vänta ett tag så skulle dem ta tag i detta så snabbt som möjligt. Det fanns några andra arbeten som skulle uträttas först. Imorse så vaknade jag av att det ringde i telefonen. Detta va en utav dem som ville komma och installera en ny fläkt till mig/oss. Tog inte så lång tid och sedan va dem här. Den nya fläkten är mycket snyggare och passar in bättre på oss.

Efter detta va gjort så chillade ja lite genom att titta på SoA i sängen, skickade lite med Sarah och bestämde att ja skulle komma hem till henne och äta lite. Redan igår hade vi sagt att om hon hann innan jobbet så skulle hon följa med till banken. Så gjorde iordning mig och stack hem till henne, åt hennes supergoda (men lite för starka) kinagryta. Som ja saknat den. Hon gjorde den ganska ofta när vi bodde tillsammans och har faktiskt saknat den ganska mycket. Speciellt eftersom ja inte kan göra den själv för F äter inte ens hälften som är i den. Sedan traskade vi in till stan och fixade sakerna på banken. Gick runt lite och tittade på stan och sedan va det dags för henne att cykla till jobbet och för mig att traska tillbaka till bilen som ja hade ställt utanför hennes lägenhet. Det är kankse en vandring på 5 minuter så tog tillfället i akt och vandra lite så att säga. Som tur va kom det inte regn på mig. Ringde och pratade med Sandie en sväng. Under tiden hinner min mamma ringa 1 gång och min bror 2 gånger. Det slutad med att ja o Hampe bestämde oss för att åka och ta en fika på Eurostop. Gick även in och köpte ett par lite tjockare strumpbyxor. Ganska gott att ha nu när det börjar bli lite kallt så man slipper frysa om man ska iväg någonstans.

Efter ja kommit hem har ja slappat lite samt plockat iordning i köket efter att dem stöktat med för fläktbytet. Funderar på om man kankse skulle ta och plocka lite till, sen kommer ju F hem. Ska upp till bilverkstaden och tömma bilen eftersom vi köpt en ny nu då den andra tydligen har ett allvarligt problem. (Bilkillens ord, inte mina). Efter det så blir det nog bara att mysa. Finns det något bättre? Krypa ihop i soffan tillsammans med den man älskar högst av allt och kolla på en film/serie/program och bara gosa? Jag är så tacksam för att ja kan göra detta och att ja har hittat kärleken. Skulle aldrig i min vildaste fantasi kunne tro att man skulle kunna älska någon så som ja älskar honom. Han är mitt allt och har gett mig en helt ny mening med livet. Jag vet var ja alltid vill göra. Jag vill alltid ha din i min närhet. Älskar din doft, dina kramar, dina pussar och mycket mer som har med dig att göra. Jag trodde att ja visste vad älska betydde innna jag träffade dig. Men det gjorde jag aldrig. Därför vill ja tacka dig, F, för att du gett mig allt jag trodde va omöjligt. 

 

(Jag skulle vilja lära mig dricka antingen kaffe eller te. Det ser gott och mysigt ut, men fan va de smakar.)


 

Av Jennica - 21 augusti 2014 10:23

F va iväg o hämtade oss en ny bil igår. En vit Saab. Ganska fin. Det bästa av allt är att vi har finfina vänner. Vänner som lånar ut pengar så vi kunde köpa dem. Betala tillbaka per månad, därav att ja ska åka till banken idag så ja kan göra en stående överföring till honom.
Men det gör inte så mycket att ja behöver ta mig till banken. Är faktiskt ledig idag så får se vad mer som händer. Kanske ska ta och köra hem lite flyttlådor till mamma. Hon fick nämligen sålt sitt hus igår. Jätteroligt och det gick snabbt när det väl hände.

Av Jennica - 19 augusti 2014 16:54

Började jobba vid 9 idag och slutade vid 3. Tjejerna kom in på jobbet och ville hälsa på en stund. Supermysigt. Då va F och Bävern nästan på väg till jobbet så vi ringde upp pappa så dem fick prata lite med honom. När ja slutade hade grabbarna kommit till jobbet så  vi gick ut en sväng och sedan in för att träffa tjejerna. De va egentlien bara meningen att vi skulle fika men efter att vi träffade dem så va Nea lite pappig och ville följa med. Självklart skulle Ebba också göra de så vi blev lite fler som fikade än va vi räknade med från början. Men de va mysigt. Nu är ja hemma och F är hos Bävern som tyckte att det va hans tur o bjuda på middag idag. Det blir säkert supergott, vet dock inte hur pigg ja är på att åka dit. Ja har börjat lite sjuk.. :( Tråkigt som fan. Halsont, nästan rinner och ja har lite ont i huvudet. Men va gör det? Ja kommer ändå gå till jobbet i alla fall. Sån har ja alltid varit. Har alltid gått till jobbet, febrigt eller snorig. Ända gången ja stannat hemma är när ja har spytt. Då får ja känna mig slagen och stannar hemma. Men så länge ja går till jobbet så kan ja även röra mig ute utan att få dåligt samvete. Nu blir det en cigg och sedan ska ja ta o hoppa in i duschen och se om ja orka röra mig bort ännu. 

Ovido - Quiz & Flashcards