Alla inlägg under mars 2015

Av Jennica - 29 mars 2015 07:36

Har kommit på att de är skittråkigt att ändra till sommartid när man börjar tidigt. Jobbigt att se att alla manuella klockor är så himla lite :( vill bara tillbaka till mig man och min säng.. Buuuh, idag är det synd om mig :(

Av Jennica - 28 mars 2015 16:11

Okej, ja lovade att ja skulle skriva exakt va som hänt. Det hela började på söndagen för nästan 2 veckor sedan, 15 minuter innan ja slutade jobbet. (Så klockan va ungefär exakt 14.45), tänkte att det skulle bli skönt att komma hem, träffa tjejerna den sista timman och sedan bara ta det lugnt. I alla fall, en kvart innan jobbet började ja få ont i sidan av magen och tänkte att det är väl antagligen bara att ja behövde fisa lite. Här märkt att som gravid så är det ibland lite svårt med det. Så frågade min kollega om hon behövde gå på toa innan ja slutade vilket hon behövde. Märkte hur ja fick ondare och ondare och att det satt typ vid äggstocken på vänstra sidan. Nämnde det för Amanda när hon kom tillbaka så ja gick ca 5 i istället för hel. Gick in på toa, försökte fisa, gick inte, gick ut för försöka att klä på mig (hände ingenting med det) och så höll ja på så fram och tillbaka några gånger till ja gick så ont att ja inte kunde röra på mig alls. Tog upp mig telefon och ringde F, grät och sa att ja had skitont. Han, som ja egentligen visste, kunde ju inte göra då han hade tjejerna, hans bil va på verkstaden och ja hade ju kört till jobbet. La på och ringde Ferki på jobbet istället. Mina ord blev ungefär: ja har skitont i sidan av magen, kom till toan NU! Tog inte lång tid och sa va både han och Annlo där. Bad att han ringde 1177 och dem rådde mig till att åka upp till akuten direkt och dubbelkollade så jag faktiskt skulle göra de för enligt henne behövde jag göra det nu! Under den här tiden hade ja börjat att spy av mina smärtor så snälla Ferki hämtade en påse, lite papper, sin jacka och så gick vi till hans bil så att han kunde köra upp mig till akuten. F ringde tjejernas mamma och hon hämde dem lite tidigare sedan kom han upp. Ringde även mamma på vägen som kom upp direkt hon också. Väl där sprang han in och hämtade personalen då det hade börjat göra asont igen så ja bara grät och spydde. Kom så klart in direkt, gyn inkallades eftersom ja är gravid och inte får röntgas. Efter en titt på bebisen (kan ha varit de finaste jag sett trots smärtan ja hade), 2 smärtstillande sprut i rumpan och lite mer tittade från gyn konstaterades njursten. Fick åka hem samma kväll. Dagen efter hade jag ont på samma ställe fast inte samma smärta. Nu va det ungefär mer som att ja va öm, vilket kanske inte va så konstigt med tänkte på smärtan ja hade haft dagen innan. Fick ett minianfall senare på kväll och bestämde mig för att ringa jobbet och säga att det va lika bra att ja stanna hemma under tisdagen då jag egentligen skulle ha öppnat och ja ville inte sätta någon i klistret om ja skulle ha ont då också. Väl på tisdagen så hade ja istället ont i njuren. Tänkte inte mer på det utan det försvann efter ett x antal timmar. Sedan kom det tyvärr tillbaka igen, åkte hem, tog en tablett och la mig o vilade. När ja väl vaknade, efter ca 30 minuter så slog de till igen. Ringde mamma och frågade hur lång tid de skulle ta innan de försvann. Med mina supertabletter som ja fick utskrivit skulle smärtan vara borta efter ca 10 minuter men det hade gått längre tid. Mamma hoppade in i bilen (F va i Falkenberg) och tog mig till vårdcentralen. Han i sin tur ville ta prover och sa att antligen så va ja tvungen att åka till Varberg för att bli inlagt. Njuravdelningen i Halmstad hade dem ju såklart lagt ner. Tragiskt nog va ja tvungen att ta mig till akuten först eftersom att det bara är dem som kan bestämma helt om ja blir inlagd någonstans. Efter många om och men konstaterade man att ja hade fått en bakterie som satt sig på njuren och ja fick ambulans till Varberg (ca 1 timme bort). Kom dit va 20 över 12 på natten så det va sängen direkt. Va där hela onsdagen och fick komma hem på tordagen. På min födelsedag.

Detta är ungefär hur hela min förra vecka såg ut, ingen rolig vecka men det va ju en vecka de me. Har inte haft ont sen ja kom hem igen, peppa peppa ta i trä... 

 

Nu ser ja dock fram emot att få se min bebis på riktigt. Där ja faktiskt kan fokusera på bebisen utan smärta och glädjas över det lilla livet inom mig. Ja riktigt längrar till den 16 April. Ska bli så mysigt. Min mage bara växer och växer och nu syns det tydligt att ja har något där.



Men först ska ja njuta av en tyst kväll när F är iväg. Ska ändå upp och jobba tidigt imorgon så det blir nog inte så länge till tror jag. 

Av Jennica - 21 mars 2015 07:42

Ja har varit sämst på att uppdatera men samtidigt så finns de en liten anledning till de faktiskt. Kan nämna några; gallsten, akuten och inlagd på sjukhuset är några. Tänkte att ja skulle skriva lite mer om de när ja hinner. Nu är de jobb.

Av Jennica - 10 mars 2015 12:29

Nu kan ja äntligen säga det för nu har vi gått ut offentligt. Med denna bilden kanske ni förstår vad ja menar. Fått många grattis och "likes" på fb o de har fått mig/oss att längta supermycket!



Av Jennica - 6 mars 2015 08:39

Då ska ja alldeles strax bege mig till jobbet. Eller ja, de nya Coop. Sista dagen denna veckan och så får vi se om ja kommer tillbaka någon dag. Uppenbarligen så behövs ja ju där så det är ju kul :) sedan kör vi en ledig dag på semester och sedan är de tillbaka till rutinerna. Småtjejerna har fått vattenkoppor så vi får se hur de blir me de...

Av Jennica - 3 mars 2015 19:12

Denna veckan har ja semester från Eurostop. Tanken va att vi skulle åka iväg en sväng men eftersom F inte fick jobba så mycket förra veckan så bestämde vi oss för att han skulle jobba istället. Och själv så fick ja inte så mycket till semester. Både idag och imorgon så har ja fått jobba på gamletull istället. Visste att dem inte skulle klara sig utan mig ;) skämt o sido men kul e de i alla fall. Nu ska ja fortsätta o fläska mig framför datorn.

Ovido - Quiz & Flashcards