Alla inlägg under juli 2015

Av Jennica - 26 juli 2015 23:00

Nu när hela förlossninggrejen börjar närma sig så börjar ja bli rädd på riktigt. Hur kommer ja känna innan man åker in? Hur kommer ja känna efter? Hur kommer F att känna? Va kommer alla runt om att säga o tycka? Fy, just nu ikväll, när F inte ens är i Sverige och tjejerna ligger och sover blir ja ännu mer rädd. Va händer om F är på jobbet när vattnet går? Va händer om vi dessutom har tjejerna och ja är själv med dem? Och om mamma till råka på allt jobbar? Hur ska ja kunna lösa denna overkliga tanke? Va ska ja göra?!?! Massor av tankar cirkulerar i mitt huvud och ja vet inte riktigt va ja ska ta mig till? Tänkt om det händer när ja är på jobbet eller någon annanstans än just hemma? I affären, på jobbet, i bilen eller var som helst? Baah, ja vill bara gråta för ja är faktiskt rädd på riktigt. Har nog aldrig varit det på riktigt förr. Det känner ja nu. Ja har varit orolig, ja har haft ont men såhär rädd har ja nog aldrig varit. Till råga på allt så kommer ja ju inte att ha något, som det ser ut just nu, jobb att gå tillbaka till. Tänkt så tycker ja inte att det är lika mysigt som ja föreställt mig?! Asså, snälla tankar.. Stick från mitt huvud.. Tänk om ja gjort något fel under min graviditet som gjort att mitt barn inte mår bra? Eller tänk om dem kommer ta honom eller henne från mig direkt för att något är fel?


Rädsla är något som kanske kan vara bra av en eller annan anledning men vill o orkar fan inte vara det längre. Tänk så hinner ja inte skaffa alla grejer till den lille som ja måste ha? 

Av Jennica - 23 juli 2015 16:56


Igår tog ja med mamma för att åka och kolla på en vagn då min karl var jättesen från jobbet. Typ den första vagnen jag verkligen har gillat direkt. Slutade faktiskt med ett köp. Fick med så sjukt mycket grejer. Sittdel, liggdel (hårdlift och mjuklift), åkpåse, väska och så mycket mer. Mer än nöjd är jag faktiskt. I löv it!

Eftersom min karl ska åka iväg och ja har lite mer eller mindre rätten att få va ja vill då ja gick med på detta och mamma skulle upp o kolla fågel så blev det faktiskt så att vi tog ett syskon var. Har sagt så många år att ja velat ha en fågel då ja faktiskt haft de från de att ja föddes till dess att ja flyttade hemifrån så kände ja att de va dags nu. Så sjukt söt är han/hon. Eftersom den bara är ca 5 veckor så är de lite tidigt ännu att veta vilket kön det är. Meeen, åhh, va ja längtar tills att visa tjejerna. 


(Ursäkta att alla bilder kommer på sniskan, men det är för att ja lägger in dem från telefonen)


Av Jennica - 13 juli 2015 21:05

Idag hade ja en ganska kort dag på jobbet. Från halv 10 till kvart över 2. Lämnade över lite bord till gubben och hans klubb och sedan stack ja in till ett ställe för att prata jobb. Det visade sig att den personen som kom och pratade med mig om detta jobbet förra veckan va själva chefen. Det visade sig idag. Får väl se hur det går där med ser väl ganska lovade ut :)

När ja va klar där stack ja hem och väntade på mannen för att åka och kolla på vagnar. Har inte riktigt fastnat där någon ännu men det kommer väl hoppas jag. Blev avlämnad hemma och sedan stack karl iväg igen. Käkade några mackar och slappade lite. Kollade runt lite på blocket om det va något ja va intresserad av och hittade faktistk 2 vagnar så får se va han tycker. Faktiskt varit duktig också, eller i alla fall lite. Vek en massa tvätt och återgick till att slappa. Nu sitter ja här och slappar fortfarande men funderar dock på om ja ska gå o lägga mig istället och typ kanske kolla på lite Eva & Adam. Börjar trots allt halv 8 imorgon så kankse kan vara pigg då. Eller ska ja ta en dusch innan?


Igår va det kalas för mitt fina gudbarn Bina. Efter det blev det direkt att åka och lämna tjejerna efter att dem varit hos oss i 2 veckor. Det blev ganska jobbigt faktiskt. Vid överlämnades så vägrade L lämna mig. Hon ville verkligen inte till sin mamma. Det måste vara jobbigt som mamma att höra att ens barn inte vill komma till en. Speciellt när det inte är första gången. Såhär är det tyvärr varenda gång dem ska dit. Första gången va de E men som tur va så hände de bara en gång men med L har det nu varit 5-6-7 gånger i rad. Det är smärtsamt att höra att ett barn verkligen inte vill till sin mamma och så måste man lämna dem där pga ett domstolsbeslut. Ja är så frustrerad just för att ja inte riktigt inte vet vad ja ska göra. Vill inte lämna dem men måste ju :(

Av Jennica - 5 juli 2015 21:24

Oj, va de inte blivit uppdaterat på länge. Ja vet att ja borde ja ha gjort det eftersom ja har appen i mobilen också så egentligen borde ja lätt ha kunnat gjort det under semestern men har tyvärr inte gjort det. Sorry. Nu är vi i alla fall hemma efter lite ungefär en vecka i Värmland o Storfors. Rolig vecka har det varit, förutom läggning av barnen på kvällarna. Har gjort så mycket. Fiskat, badat, varit på köpcentrum, bus-&leklandet, träffat massa av sambons o barnens släktingar och mycket mycket mer. Barnen är mer än lyckliga efter att ha varit där och träffat alla sina släktingar.

Nu ska ja fortsätta att slappa lite i soffan och sedan slänga mig i sängen efter imorgon då ja återigen får höra min bebis hjärtljud. Här är i alla fall några av våra semesterbilder. Kommer komma några fler men detta är dem som ja hade på min telefon :)

Ovido - Quiz & Flashcards