Alla inlägg under september 2014

Av Jennica - 29 september 2014 13:10

Fått en tid till ortopeden. Det känns sjukt skönt att det händer något. Nu ska man bara vara nervös för detta i en månad. Vill inte gå dit själv men antar att de e så det kommer bli. :(

Av Jennica - 29 september 2014 12:09

Usch, ja blir så trött på människor som inte vågar stå för vad dem säger. När man säger att personen som du säger har sagt si eller så hör vad du säger så är man helt andra saker. Hade du inte ljugit om saker från första början så hade du aldrig behövt sätta sig i denna situationen! Tur att alla är olika och att man vet vilka man kan lita på och ha i sin närhet <3

Av Jennica - 25 september 2014 19:53

Som jag sa i förra inlägget så va det ett tag sedan ja uppdaterade. Men nu ska ja försöka ta tag i detta. Av någon anledning så blir det mest att ja skriver när mannen inte är hemma så tror att det är anledningen till att det blivit lite mindre denna månaden.

Helgen va helt....wow... säger ja bara. Den har varit kanon. Va ledig fredag, lördag och söndag. På torsdagen slutade ja redan klockan 3 så kunde faktiskt göra en hel del. Meningen va att vi skulle åkt till Jönköping för kräftskiva men i sista minuten så ändrades detta. Men eftersom ja hade ställt in mig på kräftskiva så sa ja att ja verkligen ville ha, och ja, denna gången fick ja som ja ville.

Ska vi köra då?

# Torsdag efter jobbet så åkte jag först hem, fixade lite, och sedan tog jag o mannen hojen till Flygstaden där det finns en snäll man som fixar grillat för hojare. Satt där och mös ett tag med Bävern, Gurra, Dea, mannen och några till (vissa hade man kunnat skippa). Deas karl (som inte va där) ville du och ta någon öl efter att han slutat jobbet vid halv 11 så sagt och gjort. Dea hängde med oss hem och vi satt o mös med lite rosé och karln med whiskey. Mackan kom och plockade upp oss och vi stack inte till stan. Mackans älskar fireball och skulle självklart bjuda med sig av detta till min man. Kan ju kanske gissa hur detta slutade. Kan ju säga som så att ha inte mådde super när vi kom hem.

# Fredag: Vi sov ganska länge och när ja vaknade och kollade på klockan så va de dags att åka till banken för möte. Åkte lite fram och tillbaka, lite hit och dit och till slut, efter Bävern slutat, stack vi och hämtade ett bord hos min mamma. Åkte hem och lämnade det, vidare och lämna släpet och sedan till Eurostop för inköp av lite alkohol och sådär. Bävern va på möte mellan 8-9 och sedan skulle han hem till och för lite whiskey, öl, minttu, jäger med mera. F´s kompis Martin kom också förbi så till en början med så va de vi 3. Trodde bara det va Bävern som skulle komma men både Jessica och Gurra kom också med. Väldigt trevlig kväll. Den slutade med att jag och Jessica åkte in till stan och träffade Sandie och Sarah. Pricken över i;et.

#Lördagen: Vi vakande ganska tidigt faktiskt och hade hela dagen på oss. Ja ställde mig ganska tidigt med att fixa kräftorna. Självklart köper ja färdigkokta kräftor men ett måste är ju att koka om dem. Detta ska ju givetgiv vara med öl i. Sagt och gjort. Mycket salt och mycket kräfor senare så kände jag mig nöjd. Så skulle de sista fixas, bilen skulle lämnas för att kollas pga en motorlampa som hela tiden tändes, dricka skulle inhandlas, lite baguetter och annat smått och gott. Vid 5-tiden kom folket, vi tjejer stack och köpte sprite och piggelin och kilarna satt och snackade skit. Sedan drog vi igång salland och kycklig på grillen till dem som inte åt kräftor och så va vi igång. Supermätta. Va inte meningen att Jessica skulle äta men eftersom ja och Bävern hade köpt 3 kilo till bara mig och honom så fick hon också. Och det räckte gott och väl. Sedan va de lite snack, massa dricka och ännu mer mys. Mot kvällningen så blev den dock inte riktigt lite bra men bortsett från det (redan bortglömt) så va den super.

# På söndagen så sov vi ganska länge igen. Jag mådde toppen (vilken ja även gjorde dem andra dagarna jag drack), stack upp och köpte bilen och sedan hem och dumpa av lite saker från bilen och stack och hämtade barnen.

 

Med detta vill ja berätta att jag hade en superduper underbar helg som ja aldrig kommer att glömma!


Gurra, Becka, Bävern,
Jessica lilla jag

Jessica &Sarah <3

Pappa vill gosa men inte Ebba.

Av Jennica - 24 september 2014 10:52

Kom precis på att ja har inte skrivit på aslänge. Tänkte nu först att ja egentligen borde skriva om min helt underbara helg men sen kom ja på att ja inte hinner det. Får bli en snabb uppdatering nu och får skriva mer sen. Nu är det dags för jobb och sedan blir de mys med familjen. Pussohej så länge

Av Jennica - 18 september 2014 08:02

Då va de dags att öppna och se glad ut :)

Av Jennica - 17 september 2014 15:28

Va ju hos läkaren i måndags och fick kollat mitt knä. Utan en jättenärma titt på det så bestämde han sig för att skicka mig till skelettröngen. Tror inte kommer viss något men han ville göra de ändå eftersom det va 9 år sedan ja gjorde det sist men han sa också att om dem inte hittar något så kommer han skicka mig till ortoped och därifrån får vi se hur de blir. Yeeeaj, de händer något.
Nu ska ja in och jobba igen. Pusshej

Av Jennica - 14 september 2014 18:24

Imorgon ska ja göra mitt andra läkarbesök för mitt knä. Jag hoppas att ja får reda på vad det kan vara. Eller i alla fall att ja får en remiss till att röntga det. Ja pallar inte mitt knä längre!! Bu o bä.

Tjejerna älskar pappas nya hoj lika mycket som han älskar den.

Av Jennica - 13 september 2014 21:52

Morgon började tidigt med att åka & jobba. Kom hem strax efter 2. Eller ja, hem o hem. Ja kom till parkeringen och hoppade in i nästa bil. Skulle åka till stan med F och töserna och ta en fika med tösernas farmor, farfar och farbror. Supermysigt. Men åkte med hem en sväng då Linnéa hade en teckning till farmor som hon glömde ta med. Strax efter att dem stack så stack även F. Han åkte ut o hojade lite med några kompisar så Ebba la sig för att vila och Nea satt och spelade lite spel på paddan. När vi gick in o väckte Ebba så tyckte hon inte riktigt det va dags att gå upp utan fick ett mindre utbrott istället. Men det gick bra till slut. Vi klädde på oss, packade ner allt vi skulle ha med oss (förutom godiset, det glömde vi) och gick till bilen och åkte hem till mamma för myskväll där. Där bjöds det på taco, massa skratt och ännu mer bus. Min bror och hans tjej skulle ha kommit men det blev inte riktigt så så det blev vi 4:a och Evelina. Mysmys. Efter maten gick vi ut till lekplats för att busa av busfröna och oss själva för nu är ja supertrött. Detta va en utav dem bättre kvällarna på länge och ja är glad att min mamma har flyttat in till stan så man kan spendera lite tid där ibland istället för att åka 2 mil. Visserligen inte superlångt men ändå :)

 



Mamma och Ebba på lekplatsen <3



Mamma hjälper en tokglad Nea att hänga knäväck <3


Efter lekplatsen gick vi in och gosade lite me lite tv

och lite dricka. 

 

 

 

När vi sedan kom hem så fick tjejerna 2 godisbitar var som ja hade lovat dem för att vi hade glömt godiset. Dem åt dem, vi mös lite och sedan startade jag en film till dem. Det tog antagligen inte många minuter förens ögen gick i kors på dem. Älskar min familj så mycket och ibland blir jag lite orolig hur jag ska klara av att visa ännu mer kärlek någon dag i livet. Jag vet ju hur mycket jag älskar dessa tjejerna som inte ens är mina egna. Hur blir det då när det är ett barn från mitt egna kött och blod? Det återstå ju att se helt enkelt <3

Ovido - Quiz & Flashcards