Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Sjunka igenom....

Av Jennica - 28 maj 2015 21:30

Ibland, eller ganska ofta, så börjar mina tankar komma när ja är själv. Och det är så ganska fota nu för tiden, speciellt när F jobbar natten. Det har alltid varit mer tänkande och aktivit i min hjärna framåt kvällen. Ni vet, när man ligger själv och egentligen har massa andra saker att göra men man gör dem inte för att antingen så orkar man inte eller så är klockan för mycket att man ska kunna göra dem.

Redan innan ja blev gravid så hade ja en plan. Planen va att inte sätta ett barn till jorden om ja inte hade en fast inkomst. Detta gällde inte bara mig, utan att min partner också skulle ha en fast inkomst. F har haft jobb till o från sen vi träffades och när ja fick reda på att ja va gravid så jobbade han. Beslutet om att behålla barnet kändes naturligt och inte alls konstigt. Han bytade jobb, dem slutade ringa och sedan fick han ett annat jobb. Det jobbet han har nu. Där han trivs och har det bra. Fram tills för 2 dagar sedan visste ja att ja hade ett jobb att komma tillbaka till när min mammaledighet tar slut. Nu vet ja snarare att ja inte har ett jobb att komma tillbaka då mitt ska läggas ner. Har varit där i över 10 år och då är ja faktiskt bara 26. Ja trodde aldrig att ja skulle säga detta men i september så är ja arbetslös. Det är en konstig känsla. Det är det säkert inte bara ja som tycker men anledningen till att ja tycker det är för att antingen har ja gått i skolan eller så har ja jobbat. Ja har aldrig varit arbetslös. Mina kompisar har i alla fall varit arbetslösa ett litet tag. Typ direkt efter skolan till exempel. Har inte ens varit det. Ja har aldrig pluggat vidare och om ja nu skulle ha gjort det så hade ja antagligen jobbat upptill. Ja gillar att jobba och känner att ja inte alls är bra på denhär biten som har med att vara arbetslös. Och de känns som att de suger ännu mer nu när ja vet att ja inte kommer ha en fast inkomst. Dock har ja väl tur i oturen att det är i samband med min bf men vet ju inte hur det veter sig ändå. Vill verkligen inte sluta som en annan person som ofrivilligt har tagit sig in i mitt liv.. Men de är nog ingen större fara, det blir ju va men gör de till.


Nu ska ja fortsätta o kolla mitt avsnitt av PLL och sedan ska ja krypa till kojs, är ganska trött och har varit det ett tag så kommer nog somna ganska snabbt faktiskt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Jennica - 7 augusti 2016 20:53

Kod för att importera min blogg till Nouw: 4370739114

Av Jennica - 4 augusti 2016 22:27

Karln min trodde att han hade sträckt en muskel på jobbet i måndags när han skulle fixa en spegel från hjullastaren men de visade sig att de va en sträckning i ett revben. Visste inte ens att man kunde få de faktiskt. Så idag har han varit hos en kir...

Av Jennica - 21 juli 2016 23:30

Hur länge tror ni man orka spela att man är en familj? Ja vet att många inte vågar säga o stå för hur man har de i ens familj. Alla mörka hemligheter och shit som kan avslöja ens familj och visa att man inte är så perfekt som man borde. Men karl är g...

Av Jennica - 14 juli 2016 23:39

Asså, min ork är som bortblåst.. Att varende jävla kväll hålla på o bråka med den stora.. 2 kvällar i rad nu och ja orkar verkligen inte mer. Det har varit så mycket och så stora bråk. Igår flyttade ja ut henne från sitt rum. Hade först sagt att de i...

Av Jennica - 5 juli 2016 23:10

Känns inte som att de faktikt är tisdag idag. Karln har semester och ja, ja är ju mammaledig så ja hade inte jobbat ändå. Igår satt ja & mannen uppe o bara prata om allt mellan himmel & jord till nästan klockan 2 på natten. De va så mycket och vi beh...

Ovido - Quiz & Flashcards