Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Underbara barn

Av Jennica - 16 februari 2015 13:52

Har hört F säga flera gånger att ibland kan man få en käftsmäll (inte bokstavligen) när man tänker på sina barn. Att dem faktiskt är ens egna och att man varit med och fått dem till liv. Nu har ja inga egna barn som bekant, get. Men fick ändå en typ av käftsmäll precis. Tog datorn för att sätta mig på golvet och vika tvätt samtidigt som ja tänkte kolla på ett avsnitt av 90210 när de slog mig. Barn är fan begåvade. Nu har ja inte varit med Linnéa från grund och botten och inte Ebba eller för den delen, men kom in i Ebbas liv när hon inte ens va 1 år. När ja kom inte i Ebbas liv åt hon fortfarande burkmat, drack fortfarnade välling, hade napp, hon gick inte, hon pratade inte och det va mycket annat hon inte gjorde. Nu är hon snart 3 och nu gör hon allt det där. Förutom att hon inte äter burkmat, dricker välling och hon använder inte napp längre. Och inte bara det, hon kan räkna till 12 helt själv. Jag vet att Nea också kan räkna och att ja va med i hennes liv när hon började och det fick med att tänka att för vissa barn går det snabbare än andra. Ibland tror ja inte att F ser det. När ja sa det till honom, att tänkt att Ebba fan kan räkna så fick jag som svar; ja men tänk ändå på att hon snart är 3. Skillnaden med henne & L va att L av 3 1/2 när hon började och E va lite mer än 2 1/2. Det är ganska sjukt hur snabbt det går för vissa. Jag tyckte att L va snabb men det kanske underlättare lite att ha ett storasyskon som kan hjälpa en och att man faktiskt kan vara 2 om uppfostran. Jaja, nu vet ja knappt va ja skriver längre så tänkte lägga ner detta just nu och faktiskt börja på tvätten innan det är dags att hämta mamma eftersom ja lånat hennes bil då ja inte trivdes med hyrbilen jag fick. 

Såååå, see yaa. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Jennica - 7 augusti 2016 20:53

Kod för att importera min blogg till Nouw: 4370739114

Av Jennica - 4 augusti 2016 22:27

Karln min trodde att han hade sträckt en muskel på jobbet i måndags när han skulle fixa en spegel från hjullastaren men de visade sig att de va en sträckning i ett revben. Visste inte ens att man kunde få de faktiskt. Så idag har han varit hos en kir...

Av Jennica - 21 juli 2016 23:30

Hur länge tror ni man orka spela att man är en familj? Ja vet att många inte vågar säga o stå för hur man har de i ens familj. Alla mörka hemligheter och shit som kan avslöja ens familj och visa att man inte är så perfekt som man borde. Men karl är g...

Av Jennica - 14 juli 2016 23:39

Asså, min ork är som bortblåst.. Att varende jävla kväll hålla på o bråka med den stora.. 2 kvällar i rad nu och ja orkar verkligen inte mer. Det har varit så mycket och så stora bråk. Igår flyttade ja ut henne från sitt rum. Hade först sagt att de i...

Av Jennica - 5 juli 2016 23:10

Känns inte som att de faktikt är tisdag idag. Karln har semester och ja, ja är ju mammaledig så ja hade inte jobbat ändå. Igår satt ja & mannen uppe o bara prata om allt mellan himmel & jord till nästan klockan 2 på natten. De va så mycket och vi beh...

Ovido - Quiz & Flashcards